Aj vám ide iba o lóve? Nie ste náhodou pravý zlatokop/ka ? 


Dnes som sa rozhodla rozobrať tému o dobrosrdečných zlatokopoch. Poznáte takých? Ja tiež nie. Vlastne nepoznám žiadnych. Samú seba však z viacerých vypočutých slovných prúdov môžem zaradiť do tejto kategórie, aspoň teoreticky z praktického hľadiska by tu boli isté pochybnosti, ale aby som príliš nevybočovala z radu môžem sa tam kľudne vopchať. To by snáď zapadalo.
Pamätám si chvíle kedy som si myslela,že zlatokopi sú malí mužíci pracujúci v baniach, ktorí hľadajú zlato a keby ste sa v nejakej bani alebo jaskyni ocitli určite by ste ich stretli. Možno by neboli práve najpriateľskejší, ale všade sa nájdu aj výnimky a zase po takej šichte, divili by ste sa im?
Takže aj napriek všetkému, čo som sa neskôr dozvedala sa mi uchovala v hlave aj táto infantilná predstava. Bolo to pre mňa celkom sympatické slovo. Je zaujímavé ako všetky krásne predstavy postupne miznú pretože ich vytlačí realita. Stále som však verila,že vysvetlenie tohto pojmu vonkajším svetom je prosto nereálne. Ako by mohol niekto taký podľa tejto definície existovať? Osobná konfrontácia s týmto pojmom však bola niečím úplne iným. Nieže by som si tak pripadala, potom som sa však nad tým začala zamýšľať. Predsa na všetkom čo vám ktosi povie je zrnko pravdy, nie? Občas síce podivuhodne zmodifikované, ale kdesi snáď je. Keď som nad tým triezvejšie uvažovala napadlo mi, či existuje viac kategórií tohto označenia alebo len ja vidím odlišnosti.
 Predstavte si klasického človeka ako zlatokopa. Čo by vám napadlo? Čím sa vyznačujú? Ja som prišla na ďalšiu "odrodu". Sú to študujúci, prípadne pracujúci ľudia s nie výrazne veľkým obnosom peňazí a so schopnosťou vytáčať ostatných už len tým, že sú. Druhí za nich platia kávu, pivo, čaj, večeru a oni s tým nevedia nič spraviť, aj by chceli, vo výsledku to však vyzerá tak,že si to vlastne užívajú, ich snaha vymaniť sa z tejto mienky okolia je zväčša márna a vždy nepochopená. Neskôr však prídu na to,že im nejde o peniaze, ľudí s miliónmi ani o taký život. Ide im jednoducho o lóve. Zjednodušene o lásku. Všimli ste si ako tento i keď slangový pojem dokonale spája oba významy? Nebojte sa byť zlatokopmi, ktorým ide o lásku. Nie je to nič zlé. Prípadne môžte aspoň skúsiť hľadať zlato vo vnútri ľudí okolo vás. Nemajte z toho obavy a ak vás niekto označí týmto pojmom, vedzte,že má aj svetlejšiu stránku a tou môžete byť. Vráťte tomuto slovu opäť dobrú povesť.

Prajem Vám, aby ste neprestali hľadať zlato v ľuďoch i v sebe a išlo vám naozaj o lóve. #loveisallyouneed predsa, či nie?;)

#idemiibaolove

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu